Facebook otvára novú aplikáciu na prieskum trhov hneď po ukončení ich kontroverznej služby VPN

Facebook má novú aplikáciu na prieskum trhu, ktorá sa uvádza na trh s názvom Viewpoints, len niekoľko mesiacov po tom, čo spoločnosť predstavila aplikáciu na zber údajov na Android s názvom Study, ktorá má sledovať, čo a na ako dlho používatelia majú prístup k inému softvéru v operačnom systéme, ktorý vlastní spoločnosť Google.Facebook ilustrácia.jpg
Obe aplikácie majú kontroverznú históriu. V januári Facebook vypol aplikáciu na prieskum trhu, ktorá sa pravdepodobne ponúka ako poskytovateľ virtuálnej súkromnej siete. Bola uvedená na trh dospievajúcim a používala špeciálny softvérový certifikát, ktorá firma Apple rozdáva firmám a je určená predovšetkým na distribúciu interných aplikácií zamestnancom, ale nie pre verejnosť.
Facebook ho však používal na inštaláciu softvéru do telefónov tínedžerov a iných účastníkov prieskumu na zhromažďovanie dát, ktoré by spoločnosť inak nemohla požiadať o používanie svojich primárnych aplikácii pre iOS. Aplikácia by porušovala pravidlá spoločnosti Apple pre obchod App Store, ale FB používal na distribúciu softvéru mimo štandardného iOS podnikový certifikát od AP. AP stiahol podnikové privilégiá za porušenie pravidiel a Facebook vypol aplikáciu s názvom FB Research VPN, aby upokojil výrobcu iPhone. FB minulý rok ukončil podobnú aplikáciu VPN nazvanú Onavo Protect potom, čo organizácia Apple uviedla, že porušuje štandardné pravidlá zberu dát v App Store.
Výskumné úsilie FB teraz pokračuje v názoroch a štúdiách. S Viewpoints sa Facebook nedotýka spôsobu používania aplikácií tretích strán. Namiesto toho je to aplikácia, ktorá vám poskytne odmeny za vyplnenie prieskumov, testovanie nových produktov a ďalšie. Podľa FB, prvý prieskum, ktoré je k dispozícii v prieskume „Well-Being Survey“ a TechCrunch, hovorí, že prieskum bude trvať asi 15 minút a získa vám 1 000 „bodov“, čo zrejme znamená 5 dolárov, ktoré vám budú vyplatené cez PayPal.Nadpis Facebook.jpg
Zdá sa, že Facebook vzdal do popredia určité kritiky svojich predchádzajúcich aplikácií prieskumu trhu, pretože názory sú otvorené iba pre ľudí vo veku 18 a viac rokov v USA, ktorí majú účty na Facebooku. Keď sa však pokúsite zaregistrovať na svoj účet vo verzii aplikácie pre iOS, objaví sa správa, ktorá hovorí, že program nie je momentálne k dispozícii, takže sa zdá, že niektorí ľudia sa nemusia kvalifikovať do súčasného prieskumu.
FB hovorí, že plánuje poskytnúť „ďalšie spôsoby, ako sa majú ľudia zaregistrovať“ a budúci rok rozšíriť program do ďalších krajín. Firma tiež tvrdí, že nebude zdieľať informácie z aplikácie tretím stranám ani zdieľať vašu aktivitu v službe Facebook Viewpoints na Facebooku.